شرکت سجاده نقش کاشان

فروشگاه آنلاین شرکت سجاده نقش کاشان، تولید کننده و فروشنده مستقیم انواع فرش های سجاده ای محرابی و تشریفات و فرش مخصوص مسجد و نمازخانه در طرحها و رنگهای مختلف

شرکت سجاده نقش کاشان

فروشگاه آنلاین شرکت سجاده نقش کاشان، تولید کننده و فروشنده مستقیم انواع فرش های سجاده ای محرابی و تشریفات و فرش مخصوص مسجد و نمازخانه در طرحها و رنگهای مختلف

شرکت سجاده نقش کاشان

این سایت متعلق به گروه صنعتی سجاده نقش (شرکت سجاده فرش سجاده نور کاشان) می باشد.
ظهور فرش سجاده ای و استفاده از آنها به عنوان فرش مسجد و نمازخانه، طی زمان کوتاهی توانست فروش فرش مسجد و نمازخانه را به میزان قابل توجهی بالا ببرد. به طوری که امروزه به هرمکان مذهبی که پا بگذارید فرش های سجاده ای را میبینید. مکان هایی مانند مسجد، حسینیه، نمازخانه ی مدارس و ارگان های دولتی، زیارتگاه ها و سایر مراکز مذهبی.

اولین خرید فرش تشریفات مربوط به استفاده در مساجد اهل سنت است و بعد از آن نوبت به استفاده در مکان های تشریفاتی رسید و به عنوان فرش مراسم استقبال، فرش هتل، فرش رستوران، فرش راه پله و... مورد استفاده قرار گرفت.

تنوع در طرح و رنگ، تراکم و کیفیت بافتِ سجاده فرش مسجد انتخاب های زیادی را در اختیار کاربران قرار میدهد تا براساس ساختار و فضای داخل مسجد و نمازخانه، جغرافیای منطقه و ... به خرید فرش محرابی یا فرش تشریفات اقدام کرده و فرش سجاده ای مد نظر خود را بدون هیچ محدودیتی خریداری کنند.

گروه صنعتی سجاده نقش کاشان، تولید کننده انواع فرش سجاده ای محرابی و فرش تشریفاتی، در سال 87 در کاشان تاسیس شد و دیری نپایید که کیفیت و زیبایی فرش های سجاده ای این شرکت پای محصولات سجاده نقش را به مساجد و مدارس سراسر کشور باز کرده و توانست این شرکت را به عنوان اولین و انحصاری ترین شرکت تولید فرش مخصوص مسجد در میان شرکت های مرتبط در زمینه فروش فرش مسجد و نمازخانه مطرح کند. پس از آن بسیاری از افراد فرش های سجاده ای سجاده نقش را برای بسیاری از مکان ها برای فرش نمازخانه و مسجد دانشگاه، فرش مسجد پادگان، فرش نمازخانه زندان،فرش نمازخانه مراکز فرهنگی و... سفارش دادند.

بافت فرش تشریفات و محرابی، با طرح های متنوع، زیبا، تعداد شانه و تراکم سفارشی و همچنین استفاده ازنخ های صد درصد اکریلیک و هیت ست شده توسط دستگاه های فرش بافی روز دنیا باعث ارتقای کیفیت فرش های سجاده ای سجاده نقش و پاسخگویی به تمامی سلیقه ها شده است.

این شرکت در راستای جلب رضایت مشتری، خدماتی نظیر ارسال سجاده فرش به سراسر کشور، نصب فرش های سجاده ای توسط پرسنل مجرب سجاده نقش، تحویل ضمانت نامه کیفیت، شرایط ویژه برای خرید سجاده فرش قیمت مناسب و ارزان را به مشتریان عزیز در سراسر کشور ارائه میکند.

نمونه کارهای ما را از بخش اخبار مشاهده کنید.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تفاوت سجاده فرش محرابی تولید شده با نخ آکرلیک ، ورجین و پلی استر چیست؟

یکی از عوامل مهمی که در قیمت فرش سجاده ای تاثیر گذار است، جنس نخ مورد استفاده در تولید آن می باشد.

اولین کارخانه های فرش ماشینی برای تولید فرش ماشینی یا فرش مسجد از پشم گوسفندان استفاده می کردند. اما امروزه با انقلاب صنعتی و گسترش تولید فرش های سجاده ای، الیاف مصنوعی رایج برای تولید سجاده فرش ایرانی مانند کل دنیا از جنس آکریلیک ( Acrylic )، نخ ویرجین (Virgin)  ، بی سی اف ( BCF ) و پروپیلن و ... می باشد.

 اما سوالی که ممکن است برای مشتریان خرید فرش محرابی پیش بیاید این است که تفاوت فرش مخصوص مسجد تولید شده با هر کدام از این نخ ها در چیست؟

لازم به ذکر است هر کدام از این نخ ها ویژگی های خاص خود را دارند و اطلاع از ویژگی های هر نخ در انتخاب فرش سجاده ای مورد نظر می تواند بسیار کمک کننده باشد.

به همین منطور در این مقاله می خواهیم به ویژگی های سه نخ پر استفاده برای تولید فرش نمازخانه در شرکت سجاده نقش یعنی نخ آکریلیک ، نخ ورجین و نخ پلی استر اشاره کنیم تا مشریان بتوانند انتخاب راحت تری داشته باشند.

  نخ آکریلیک

همان طور که در مقاله ی استفاده از نخ اکریلیک در تولید سجاده فرش اشاره کردیم الیاف اکریلیک مصنوعی هستند و از مواد نفتی ساخته می شوند. پلیمر اکریلیک در کشور آمریکا به پلیمری گفته می شود که از حدود 85 درصد پلیمراکریل و نیتریل تشکیل شده باشد.

مقایسه-نخ-آکریلیک-و-نخ-ورجین

الیاف اکریلیک سبک بوده و حالتی شبیه، نخ پشم طبیعی دارند. به همین دلیل این الیاف برای محصولی چون فرش نمازخانه، بسیار مناسب می باشد. نخ های اکریلیک به چند صورت تولید می شود: اکریلیک به صورت سفید خام، رنگ نشده ، طبیعی، آکریلیک رنگی یا رنگدانه، زرد آهویی یا کتان شسته نشده.

بهترین فرش مسجد موجود در بازار، سجاده فرش اکریلیک است. برای تشخیص یک فرش سجاده ای صد در صد باید به یکسری نکات دقت کنید مانند اینکه نخ ریشه فرش مسجد از جنس پنبه خالص بوده این نخ در انتهای فرش سجاده ای به صورت دانه دانه مشخص است.

استفاده از دستگاه و مواد اولیه با کیفیت و به ویژه استفاده از نخ های 100% اکریلیک و هیت ست شده نمره 18 به بالا و حذف نخ های نامرغوب از چرخه ی تولید در شرکت سجاده نقش، باعث تولیدات برتر این شرکت سجاده فرش ایرانی شده است. وجود ضمانت نامه کیفیت به همراه فرش سجاده ای نیز بر این امر دلالت دارد.

   ویژگی های مثبت نخ آکریلیک

شاید بتوان به قابلیت شستشو بودن به عنوان مهم ترین ویژگی مثبت نخ آکریلیک اشاره کرد. حساسیت کم این مدل نخ نسبت به نخ های پلی استر هم ویژگی خوب دیگر این نخ است که از بروز بیماری های ریوی جلوگیری می کند.

قیمت مناسب این نخ نسبت به دیگر الیاف هم ویژگی خوب دیگر این نخ است که برای خرید سجاده فرش قیمت مناسب گزینه ی خوبی است. مقاوم بودن در برابر بید، روغن، چربی، مواد شیمیایی و تابش مستقیم نور خورشید باعث دوام و افزایش طول عمر سجاده فرش هایی است که با نخ آکریلیک تولید می شود.

نخ-پلی-استر-و-نخ-آکریلیک

  ویژگی منفی نخ آکریلیک

پرزدار بودن الیاف تنها ویژگی منفی این جنس نخ از دید بسیاری از خریداران سجاده فرش ایرانی است.

  نخ ورجین

با توجه به گران شدن مواد اولیه برای تولید فرش و فرش مسجد، نخ ورجین ( در صنایع نساجی نخ ورژن هم گفته می شود) بیشتر مورد توجه تولید کنندگان فرش سجاده ای قرار گرفته تا بتوانند سجاده فرش قیمت مناسب را در بازار به دست مشتریان و نمایندگی ها برسانند. معمولا نخ ورجین (نخ ورژن) بنا به درخواست مشتری برای تولید سجاده فرش قیمت ارزان، استفاده می شود.

غالب افراد فکر می کنند که نخ ورژن جزء نخ های بازیافتی است در حالی که این گونه نیست. نخ ورژن از گرانول نو و دسته اول پتروشیمی تولید می شود. نخ ورجین در مقایسه با نخ پلی استر با دوام تر و لطیف تر می باشد . به دلیل یکنواختی الیاف موجود در نخ ورژن ثبات رنگ آن بسیار بالا است و با پا خوردن از نرمی و لطافت آن کم نمی شود.

   قیمت سجاده فرش نخ ورجین

با توجه به اینکه قیمت نخ ورژن نسبت به نخ آکرولیک ارزان تر است برای تولید فرش سجاده قیمت ارزان ، طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. به ویژه بعضی شرکت های سجاده فرش ایرانی محصولات خود را با این الیاف تولید می کنند. بنا به درخواست مشتریان در شرکت سجاده فرش سجاده نقش برای تولید سجاده فرش محرابی و فرش تشریفات علاوه بر آکریلیک از الیاف ورژن نیز استفاده می شود و با این کار فروش فرش مسجد و نمازخانه توانسته بازار خوبی را از آن خود کند. همچنین بسیاری از مساجد ، نمازخانه مدارس، دانشگاه ها، ارگان های دولتی ، نظامی و انتظامی و ... برای خرید سجاده فرش قیمت مناسب از این محصولات استقبال کرده اند.

  ویژگی های مثبت نخ ورجین

اگر نخ آکرلیک اندکی حساسیت زا باشد، سجاده فرش های تولیدی با نخ ورجین اصلا حساسیت زا نیستند. همچنین این نخ توانایی تحمل تا دمای 240 درجه را دارا می باشد. این ویژگی باعث دوام و عمر بیشتر فرش های سجاده ای در برابر گرما و حرارت می شود.

ثبات رنگ بالا و نرم و لطیف بودن آن از ویژگی های دیگر نخ ورجین است.

نخ ورجین

  ویژگی های منفی نخ ورجین

تنها ویژگی منفی که می توان در مورد نخ ورجین اشاره کرد، براقیت پایین فرش های سجاده ای تولیدی با این نخ است.

همچنین با این نخ تنها سجاده فرش های 500 شانه بافته می شود که از نظر کیفیت اصلا قابل مقایسه با سجاده فرش های آکریلیک که بافت 500 شانه دارند، نیست.

  نخ پلی استر:

یکی دیگر از الیافی که در تولید سجاده فرش ایرانی استفاده می شود، نخ پلی استر است. پلی استر از لحاظ فیزیکی شباهت زیادی به پنبه دارد. این نخ با نام ابریشم مصنوعی شناخته می شود.

  ویژگی های مثبت نخ پلی استر:

فرش های سجاده ای تولیدی با این نخ از دو نخ قبلی از قیمت کمتری بر خوردار است که البته قیمت کم آن بی علت نیست. برای خرید سجاده فرش قیمت ارزان این نخ گزینه خوبی می باشد.

همان طور که قبلا اشاره کردیم به نخ پلی استر ابریشم مصنوعی نیز گفته می شود چرا که درخشندگی آن مانند نخ ابریشم می باشد. به دلیل همین درخشندگی و جلوه ی خاصی که الیاف پلی استر دارند ، تولید کنندگان اقدام به استفاده از آنها در بطن فرش ها می نمایند.

یکی دیگر از ویژگی های الیاف پلی استر مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت می باشد.

نخ-آکریلیک-و-نخ-پلی-استر-و-نخ-ورجین

  ویژگی های منفی نخ پلی استر:

نخ پلی استر اساساً نوعی پلاستیک است و همان طور که می دانیم پلاستیک به محیط زیست بسیار ضرر می رساند. پس تا جایی که امکان دارد باید کمتر از مواد تولید شده با این الیاف استفاده کرد.

نخ پلی استر به مواد شوینده ی حاوی الکل حساس است و به مرور زمان در اثر شستشو رنگ اصلی خود را از دست می دهد.

به دلیل برخوردار نبودن از ویژگی هایی مثل برگشت پذیری بالا و مقاومت در برابر پاخور بودن در فرش های سجاده ای تولیدی نخ پلی استر در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد توصیه نمی شوند چرا که به مرور زمان ، فرش سفت یا به عبارتی کوبیده می شود.

سجاده فرش محرابی تولید شده با الیفات پلی استر به دلیل لطافت زیاد هم عمر کوتاهی دارند و هم آسیب پذیرتر از دیگر الیاف هستند.

با توجه به نکات گفته شده، خرید فرش نمازخانه مدرسه و مسجد بافته شده با نخ ورژن بهتر از این است که فرش محرابی یا تشریفات بافته شده با نخ پلاستیک یا پلی استر بخریم چرا که کیفیت و دوام نخ پلی استر بسیار کم است.

  خرید فرش محرابی از شرکت سجاده نقش

افراد برای خرید فرش محرابی عموماً سراغ شرکت های فرش سجاده ای می روند. به دلیل اینکه تمرکز اینگونه شرکت ها روی تولید فرش های مخصوص امامزادگان ، مساجد، نمازخانه ها و حسینیه ها می باشد از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

شرکت سجاده نقش کاشان، تولید کننده انواع فرش سجاده ای محرابی و فرش تشریفاتی، اولین و انحصاری ترین شرکت تولید فرش مخصوص مسجد در میان شرکت های مرتبط در زمینه فروش فرش مسجد و نمازخانه می باشد.

فرش های سجاده ای شرکت سجاده نقش  برای بسیاری از مکان ها مانند مسجد، حسینیه، نمازخانه ی مدارس و دانشگاه ها و ارگان ها و اداره های دولتی، مراکز نظامی و انتظامی، زیارتگاه ها و سایر مراکز مذهبی، نمازخانه مراکز فرهنگی و... قابل سفارش می باشد.

جهت خرید فرش تشریفات یا فرش محرابی می توانید از قسمت های مختلف سایت شرکت سجاده فرش بازدید نموده و با ما در ارتباط قرار بگیرید.

گروه صنعتی سجاده نقش(متعلق به شرکت سجاده فرش سجاده نور کاشان)، تولید کننده فرش های سجاده ای، فرش، فرش مخصوص مسجد،فرش محرابی، فرش تشریفاتی و... با ارائه مشاوره رایگان در خدمت شماست. شما میتوانید از طریق سایت سجاده نقش نیز اطلاعات لازم در مورد انواع سجاده فرش، خرید سجاده فرش، شرایط ویژه فروش فرش مسجد وفرش نمازخانه و... را به دست آورده و با مناسب ترین کیفیت و قیمت فرش سجاده ای  بخرید.

نظرات (۱)

سلام ✋🤚
وااااای چهه سایت باحالی بود👌👌 خیلی خوشم اومد😍 همه چیش عالی بود ممنون ازتون 🙏🙏با اجازه منم یه سایتیو بهتون معرفی کنم که خودم ازشون گوشی خریدم خیلی خوبو معتبره شمام به سایتشون سر بزنیدhttps://mariatell.com پشیمون نمیشید 

پاسخ:
ممنون به سایت ما هم سر بزنید:
https://www.sajadehnaghsh.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی